مرجع دانلود رایگان نرم افزار، فیلم ، بازی، فایل لایه باز و...  

محل لوگو

نظرسنجی سایت

کیفیت این سایت را چگونه ارزیابی می کنید؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 7
  • بازدید دیروز : 15
  • بازدید کل : 99862

دانلود کتاب دیوان حافظ شیرازی


دانلود کتاب دیوان حافظ شیرازی

دانلود کتاب دیوان حافظ شیرازی | غزلیات حافظ بصورت PDF

 

غزلیات حافظ

خواجه شمس الدین محمدبن بهاالدین حافظ شیرازی در سال 727 هجری قمری به دنیا آمد و تا سال 792 زندگی کرد. حافظ شیرازی به لسان الغیب نیز معروف بود و از شاعران بزرگ سده هشتم ایران و یکی از سخنوران نامی جهان است.

بیشتر شعر های حافظ غزل هستند و از این رو به مجموعه اشعار او غزلیات حافظ نیز گفته میشود. کتاب دیوان حافظ از مشهور ترین کتاب ها در سراسر جهان میباشد و جهانیان با این شاعر بزرگ ایرانی آشنایی دارند.

دیوان حافظ مجموعه اشعار حافظ را در بر می‌گیرد. اکنون، بیش از دویست سال از اوّلین چاپ رسمی این دیوان گذشته‌است.دیوان حافظ که مشتمل بر حدود ۵۰۰ غزل، چند قصیده، دو مثنوی، چندین قطعه و تعدادی رباعی است، تا کنون بیش از چهارصد بار به اشکال و شیوه‌های گوناگون، به زبان فارسی و دیگر زبان‌های جهان به‌چاپ رسیده‌است. شاید تعداد نسخه‌های خطّی ساده یا تذهیب شدهٔ آن در کتابخانه‌های ایران، افغانستان، هند، پاکستان، ترکیه و حتی کشورهای غربی از هر دیوان فارسی دیگری بیشتر باشد.

 

 

 

 

دیوان حافظ یکی از برجسته‌ترین یادگاری‌های ادبیات کهن ایران است که در کنار دیگر متون نظم و نثر فارسی همچون شاهنامه فردوسی، کلیات سعدی، مثنوی و غزلیات مولانا و خمسه نظامی – که براستی ارکان قومیت و ملیت ایرانی هستند- بر تارک یادگاری‌های ادبیات کهن جهان می‌درخشد.

 

  انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 308

برچسب های مهم

تهران، خیابان آزادی

"اگــــر با مــــن نبــــــودش هیـــچ میلــــی......چـــــرا جام مـــــرا بشکســـــت لیلـــــی" ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ تمامی امکانات این سایت تقدیم به Z.B می‌شود

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما