مرجع دانلود رایگان نرم افزار، فیلم ، بازی، فایل لایه باز و...  

محل لوگو

نظرسنجی سایت

کیفیت این سایت را چگونه ارزیابی می کنید؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 11
  • بازدید دیروز : 24
  • بازدید کل : 99828

دانلود کتاب لیلی و مجنون


دانلود کتاب لیلی و مجنون

لیلی و مجنون، داستانی ایرانی است که حقیقت یا افسانه بودن آن جای بحث دارد. در ادبیات عرب، شعرهای زیادی در وصف لیلی و عشق سوزناک او وجود دارد که به مجنون یا قیس عامری نسبت می‌دهند، اما ظاهرا از شاعران مختلفی بوده است.

داستان لیلی و مجنون در ادبیات فارسی نیز مشهور بوده است تا اینکه در سال ۵۸۴ هجری قمری «حکیم جمال‌الدین ابومحمد الیاس بن یوسف» معروف به نظامی گنجوی آن را به عنوان سومین گنج از پنج گنج خود به نظم می‌آورد، این داستان جز جانمایه آن، که افسانه‌ای عربی است، بیشترش آفریده ذهن خلاق و طبع موزون استاد بزرگ شهر گنجه، نظامی است و آنچنان در ادبیات فارسی و کشورهای همسایه مورد توجه قرار گرفته است که پس از او ۳۸ شاعر فارسی زبان، ۱۳ شاعر ترک، و ۱ شاعر اردو به تقلید از نظامی، این داستان را به نظم آورده اند.
مثنوی لیلی و مجنون شامل ۴۵۰۰ بیت است، که به سال ۵۸۴ به نام شروانشاه ابوالمظفر اخستان سروده شده است در این مثنوی داستان پرسوز و گداز عشق مجنون (قیس عامری) از قبیله بنی‌عامر و لیلی دختر سعد به رشته نظم درآمده که از داستان‌های مشهور فولکلور تازی پیش از اسلام می‌باشد.

 

مشخصات کتاب؛
نام مؤلف/گردآورنده: نظامی گنجوی
تعداد صفحات: ۲۰۵ صفحه
لینک دانلود مستقیم
لینک دانلود کمکی: دریافت فایل

  انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 379

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تهران، خیابان آزادی

"اگــــر با مــــن نبــــــودش هیـــچ میلــــی......چـــــرا جام مـــــرا بشکســـــت لیلـــــی" ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ تمامی امکانات این سایت تقدیم به Z.B می‌شود

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما