مرجع دانلود رایگان نرم افزار، فیلم ، بازی، فایل لایه باز و...  

محل لوگو

نظرسنجی سایت

کیفیت این سایت را چگونه ارزیابی می کنید؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 3
  • بازدید دیروز : 23
  • بازدید کل : 99843

متغیر ها VARIABLES در PHP


متغیر ها VARIABLES در PHP

متغیر ها VARIABLES در PHP

در مباحث قبلی مقدمه ، نصب و Syntax آموزش داده شد و در این جلسه آموزشی باید به سراغ متغیرها در زبان برنامه نویسی PHP برویم . متغیر به طور کلی نامی برای محلی از حافظ است که برای ذخیره داده ها به کار میرود . مقدار متغیر بسته به کدی که نوشته می شود ممکن است تغییر کند . یکی از ویژگیهای متغیرها در PHP این است که لازم نیست قبل از بکارگیری متغیرها ، آنها را اعلان کرد. وقتی مقداری در آن قرار می گیرد ،آن متغیر اعلان می شود . منطور از اعلان تعیین نوع متغیر می باشد . هر متغیر در PHP دارای نام استو هر نام باید از قوانین زیر پیروی کند :
1. تمام متغیر ها با علامت $ شروع می شوند .نام متغیر می تواند هر طولی داشته باشد و از حروف ، اعداد ، خط ربط تشکیل شده باشد .
2.برای نام متغیر نباید از عدد استفاده کرد و به صورت پیش فرض اینکار غیر ممکن است .
3. به این نکته دقت داشته باشید که نام متغیر به حروف بزرگ و کوچک حساس است و asarayan$ با ASARAYAN$ دو متغیر جدا به حساب می آید .

هنگامی که مقداری در متغیر قرار می گیرد آن متغیر اعلان می شود . برای مقدار دادن به یک متغیر از علامت مساوی = استفاده می شود . اجازه بدهید با ذکر یک مثال توضحات بالا را کمی ملموس تر کنم .

 

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<!DOCTYPE html>
<html>
<body>
<?php
$x=5;
$y=6;
$z=$x+$y;
echo $z;
?>
</body>
</html>

در متغیر اول X را برابر با 5 و در متغیر دوم Y را برابر با 6 قرار داده ایم . یک متغیر به نام Z ایجاد کرده و حاصل جمع دو متغیر X و Y را در مرورگر نمایش میدهیم .

خروجی کد این بخش

برای نوشتن و تعریف یک متغیر معمولا از سه شیوه می توان استفاده کرد که البته تفاوتهایی نیز با هم دارند:

روش اول : نوشتن مقدار متغیر بین علامت اپوستروف ، از این شیوه نگارش برای نوشتن رشته های استاتیک استفاده می شود؛ یعنی اگر به فرض در بین مقادیر، متغیری نیز قرار دهید، مقادیر آن جایگزین نمی شود.
روش دوم : نوشتن مقدار متغیر بین علامت نقل قول " "، از این روش برای جایگزینی مقادیر داینامیک و یا استاتیک استفاده می شود، به عنوان مثال اگر یک متغیر را به این روش در کدمان قرار دهیم، مقادیر آن جایگزین خودش می شود.
روش سوم : نوشتن مقدار متغیر بدون علامت، از این شیوه نیز برای تعریف متغیر های تو در تو و اعداد استفاده می شود؛ به مثال زیر توجه کنید:

به این مثال دقت کنید

 

?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<!DOCTYPE html>
<html>
<body>
<?php
$txt="Hello world!";
$x=5;
$y=10.5;
$z=$x+$y;
echo $txt;
echo $x;
echo $y;
echo $z;
?>
</body>
</html>

دستور اول مقدار Hello world را در متغیر $txt قرار میدهد . دستور دوم عدد صحیح 5 را در متغیر $x قرار میدهد . دستور سوم عدد اعشاری 10.5 را در متغیر $y قرار میدهد و سپس با استفاده از دستور echo مقدارهای ذخیره شده در متغیرها در مرورگر نمایش داده می شود .

خروجی کد این قسمت در مرورگر

  انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 263

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تهران، خیابان آزادی

"اگــــر با مــــن نبــــــودش هیـــچ میلــــی......چـــــرا جام مـــــرا بشکســـــت لیلـــــی" ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ تمامی امکانات این سایت تقدیم به Z.B می‌شود

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما