مرجع دانلود رایگان نرم افزار، فیلم ، بازی، فایل لایه باز و...  

محل لوگو

نظرسنجی سایت

کیفیت این سایت را چگونه ارزیابی می کنید؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 22
  • بازدید دیروز : 24
  • بازدید کل : 99839

مقدمه ای بر PHP


مقدمه ای بر PHP

مقدمه ای بر PHP

ستم که بعد از گذشت 6 ماه ، بخشآموزش زبان برنامه نویسی PHP در سایت آسارایان راه اندازی شد . آموزش HTML ، CSS و طراحی قالب های استاتیک از سال 91 به بعد توسط آقای صبح خیز در بخش آموزش قرار گرفت بود که کاربران زیادی را این بخش ها به خود جذب کرده و جزو پربازدید ترین مطالب سایت بوده و هستند.
طبق برنامه ریزی و درخواست بازدید کنندگان عزیز قرار بر این شد که یک زبان اسکریپتی سمت سرور نیز همراه با آموزشهای قبلی توضیح داده شود تا کاربر صفر تا صد یک پروژه را بتواند به درستی انجام بدهد. فرض کنید تا به امروز روش درست کردن یک فرم با HTML ، CSS را آموزش میدید ولی نمی توانستید اطلاعاتی برای سرور ارسال کنید . دلیل عدم ارسال اطلاعات با استفاده از فرم ساخته شده پایگاه داده و زبان سمت سرور بود که با یادگیری زبان PHP اینکار و چیزهای دیگر امکان پذیر می شود. با توجه به توضیحاتی بخش بالا زبان PHP از سطح مقدماتی تا پیشرفته در بخش آموزش آسارایان به صورت کاملا رایگان و تصویری از این بعد در دسته بندیهای ایجاد شده قرار می گیرد .


ابتدا مقدمات زبان PHP و بعد از آن به سراغ مبحث های دیگر رفته و سعی میکنم هر بخش را به صورت کامل آموزش بدهم . برای دسته بندی مطالب و رعایت کردن یک استاندارد جهت آموزش از سایت w3schools کمک گرفته ام .

زبان PHP یک زبان اسکریپتی سمت سرویس دهنده می باشد . برای برنامه نویسی در زبان PHP نیاز به نرم افزار سرویس دهنده وب دارید تا برنامه های نوشته شده در این زبان را با آن امتحان کنید . متداول ترین آنها IIS یا Apache می باشد .(از برنامه های WampServer، AppServ یا XAMPP می توانید استفاده کنید ) برای تایپ کدهای PHP می توانید از یک ویرایشگر معمولی مثل نوت پد یا برنامه ای حرفه ای تر مثل دریم ویور استفاده کنید .
بنده در مقدمه و معرفی این زبان از توضیحات اضافی که باعث خستگی شما بازدید کننده محترم شود پرهیز کرده و به سراغ اصل مطلب میروم.

1. برای اجرا و شروع ابتدا باید IIS را نصب کنیم . در ویندوز 7 بر روی منوی استارت کلیک کرده و در کادر جستجو دستور windows features را تایپ کنید . سپس بر روی کلید اینتر کلیک کنید . (آموزش تصویری نصب IIS در ویندوز 7 )
یک صفحه همانند تصویر زیر باز میشود . بر روی آیکن + گزینه internet information services کلیک کنید . از لیست باز شده برای دوم بر روی+ کنار گزینه Web management Tools کلیک کنید و گزینه IIS Management Sevice را تیک زده سپس بر روی OKکلیک کنید .

1 مقدمه ای بر PHP

2 مقدمه ای بر PHP

 


IIS به شما کمک می کند تا کدهایی که می نویسید را قبل از آپلود بر روی سرور مشاهده و آزمایش کنید . اگر وب سرویس به درستی نصب شده باشد پوشه ای با نام C:inetpubwwwroot ایجاد می شود . برای تست می توانید همین آدرس را در مرورگر بررسی کنید .

 

3 مقدمه ای بر PHP

 

PHP به شما این امکان را میدهد که یک وب سایت داینامیک ایجاد کرده و داده ها را از منابع مختلفی مثل بانک اطلاعاتی یافایل ها جمع آوری کرده ، ماژول های پیشرفته مثل جستجو و فرم های ارسال نظر ایجاد کنید یا به صورت پیشرفته تر یک فروشگاه ایجاد و به کاربر اجازه بدهید مثل فروشگاه آسارایان محصولات شما را خریداری کنند و صدها امکانات و ویژگیهای دیگر که بعد از یادگیری خودتان می توانید در قالب پروژه های متفاوت ایجاد و از آنها استفاده کنید.
کدهای PHP را می توانید در محیط ویندوز یا لینوکس اجرا و نتیجه را به یک صورت مشاهده کنید و بد نیست قبل از شروع بدانید که تمام کدهای PHP در فایل هایی که دستورات HTML نوشته شده است تایپ می شوندپس قبل از شروع PHP به سراغ HTML بروید .

PHP با هر بانک اطلاعاتی که حاوی درایور یا بهتر است بگویم استاندارد ODBCباشد می تواند ارتباط برقرار کند.
برای شروع و مقدمه :
به طور کل کدهای php بین دو تگ علامت سوال <? ?>، php و علامت سوال نوشته می شوند. به کدهای زیر دقت کنید .
دستور echo مقادیر را به خروجی ارسال می کند.

 

?
1
2
3
4
5
6
7
8
<!DOCTYPE html>
<html>
<body>
<?php
echo "My first PHP script!";
?>
</body>
</html>

 



در مقالات بعدی دستورات به صورت کلی توضیح داده می شود .

  انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 262

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تهران، خیابان آزادی

"اگــــر با مــــن نبــــــودش هیـــچ میلــــی......چـــــرا جام مـــــرا بشکســـــت لیلـــــی" ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ تمامی امکانات این سایت تقدیم به Z.B می‌شود

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما